Stroomkosten declareren naar de zaak

Wij krijgen de laatste tijd veel vragen over het declareren van laadkosten op de zaak. Met behulp van dit artikel proberen wij uit te leggen hoe dit werkt. De meeste gestelde vraag die wij krijgen: ik heb een laadpaal thuis en wil de stroomkosten declareren naar de zaak?

Optie A – Laadstation zonder pasjessysteem
Dat doe je door middel van een het handmatig aflezen van de verbruiksmeter. Het verbruik checkt u periodiek (maandelijks/jaarlijks). Dit kun je aflezen op op dezelfde manier als een kWh-meter in de meterkast. De verbruikte stroom vermenigvuldig je met het tarief wat je thuis voor de stroom betaalt. Dit bedrag declareer je vervolgens op de zaak.

Let op: De kWh-meter moet MID-gekeurd zijn. Alle verbruiksmeters in onze laadpalen zijn MID-gekeurd.

Voordelen

  • Goedkoper laadstation
  • Geen abonnementskosten

Nadelen

  • Zelf het verbruik registreren


Optie B – Laadstation met pasjessysteem
Deze optie werkt met een online pasjessysteem. Voor deze optie heb je dan ook een laadstation met pasjessysteem nodig. De eigenaar van de laadpas (werkgever) betaalt voor de afgenomen stroom. De stroomkosten die de laadpas gebruiker (werknemer) maakt, worden automatisch geregistreerd en verrekend.

Voordelen

  • Automatisch facturatie en creditering
  • Online gegevens inzien
  • Een pas om bij openbare laadpalen te laden
  • Laadkosten maandelijks teruggestort

Nadelen

  • Abonnementskosten
  • Duurder laadstation in aanschaf

Heb je nog vragen over het declareren van stroomkosten op de zaak? Of een andere vraag? Neem dan contact met ons op via nummer 088 - 51 11 655 of stuur een mail naar [email protected]. Je kan ook een vraag stellen rechtsonder in het chatvenster.